Stage: Social-media marketing bij Klik Digital
04-02-2024
In het kader van mijn studie Communicatie & Multimedia Design heb ik de kans gekregen om een waardevolle stage te lopen bij Klik Digital. Deze stageperiode bood mij de gelegenheid om mijn theoretische kennis in de praktijk toe te passen en mij verder te ontwikkelen op het gebied van communicatie en multimediadesign.
Klik Digital is een online marketingbureau dat bedrijven begeleidt naar digitale groei door hen te helpen met advertising en marketing. Dit doet het bedrijf via Google-advertenties (SEA), zoekmachineoptimalisatie (SEO) en social media-advertenties. Het bedrijf heeft zelf geen grafisch vormgever in dienst, dus de content die wordt gebruikt voor advertenties wordt aangeleverd of uitbesteed.
.
De opdracht
Hoofdvraag:
Het doel van mijn onderzoeksvraag is meer naamsbekendheid krijgen. Hun huidige conversie is laag omdat ze te weinig nieuwe sales aanvragen krijgen. Dit komt omdat ze organisch en op sociaal media vrijwel onzichtbaar zijn. Er is veel concurrentie die dezelfde diensten aanbieden. Het bedrijf is opzoek naar manieren om zich te differentiëren.
Aan de hand van deze informatie heb ik de volgende hoofdvraag opgesteld:
Hoe kan Klik Digital haar sales aanvragen verhogen door zichzelf uniek te positioneren ten opzichte van concurrenten en haar naamsbekendheid te verhogen?








